sobota 9. února 2013

SLOVÁCKÉ OUPN 2013

 Lezecké závody na obtížnost

 
 
Kvalifikace - cvakání topu
Do 11. ročníku Slováckého OUPN se zaregistrovalo 17 mužů a 8 žen. Easy kvalifikaci prořízly všechny ženy jako nůž rozměklé máslo a všechny si to v klidu na mířili do semi, ze kterého také všechny postupují do finále - i když TOP nepadl, kde se představí v pořadí: Pavlíková (Zlín), Křížová H. (Brno), Křížová E. (Brno), Scheuerová (Slatic, Lanškroun), Nevělíková (Pálavský věšák), Vlčková (Vertikon Zlín, Sokol Brno 1), Peltrámová (SmíchOFF, Saltic), Vincourková (Vyškov).
 
Muži kvalifikací tak snadno neprošli. Nástrahy kvalifikační cesty vystavili stopku Krutilovi, Řezníčkovi, Dujkovi a olomouckému Nováčkovi. V semifinále se podařilo TOPovat obtížnou cestu přes Adamovi koule (ano, mluvím o TOM Adamovi!) Binterovi a Střílekovi. Spolu s nimi postupuje do finále tato osmička Plevko, Šeliga, Kříž, Sedlačík, Hořák, Peltrám, Lyčka, Grečnár.
 
 
 
2. února 2013 se v Uherském Brodě konal 11. ročník otevřeného mistrovství Slovácka v lezení na obtížnost.
Moje první velké závody na obtížnost. Moc jsem se na tuto událost těšil. Můj hlavní záměr byl, abych si vyzkoušel, jaké to je. "Baví mě lízt před lidmi, hodně mě to vyhecuje k lepším výkonům, tak proč to nezkusit": řekl jsem si.
 
VIDEO Z MÉHO LEZENÍ

 


KVALIFIKACE: lezli jsme ji stylem flash. Od spodu vypadala cesta těžce. Nejvíce jsem se obával přechodu do stropu, kde byly potřeba přehodit nohy. Později se ukázalo, že jsem se obával zbytečně. Cesta mi sedla, v kolmé části se lezlo po malých, ale ostrých lištách, takže se dalo v pohodě zalomit.
     V přechodu do stropu začaly být velké chyty - lepší, než jsem očekával. Nejtěžší cvakání pro mě byla předposlení a poslední (topová) expreska. Takové dva těžké fixy na jedné ruce. Cesta byla obtížnostně zhruba za 7a (8 UIAA).

Kvalifikace - silové kroky
Kvalifikace - přelez hrany


SEMIFINÁLE: Dostal jsem se do semifinále, což mi udělalo velikou radost. Semi totiž byl můj cíl na těchto závodech. Později jsem se však přesvědšil, že mám mít po právu vyšší cíle. Cesta v semi byla už o mnoho obtížnější. V kuse bych to typoval na 7c (9 UIAA). Silové kroky s velice těžkým cvakáním mi dělali potíže už od prvního kroku. Zarval jsem na max, jak to jen šlo. Dostal jsem se až do přechodu do stropu, kde spousta lezců, včetně mě, padala. Těžký krok do obliny jsem už nezvládl. Myslel jsem, že tady můj čas na závodech končí. Ale mýlil jsem se. Do finále jsem postupoval ze 7-mého místa (z 10-ti). Měl (a stále mám) jsem obrovskou radost!
 
 
FINÁLE: Po semi na nás čekal velice dlouhý odpočinek. Zašli jsme si v klidu na lehký oběd, polehávali a kecali. Jiní čas využili ke spánku či jiným činnostem. Holky šly první na řadu, když se v 15:45h pro ně uzavřela izolace. V 16h měli obhlídku finálové cesty. Za několik desítek minut jsme na řadu přišly my. V izolaci jsme si čas krátili protahováním, lezením na bouldrovce či jen sezením a ležením na velké bouldermatce.
     Já šel jako 4-tý na řadu. Navázaný na lano už v izolaci, jen si s sebou vzít tekutý mágo a sílu. Namágoval jsem ještě v uličce před lezeckou stěnou. Po vyvolání mého jména jsem se příjemně, adrenalinově rozklepal. Ne však nerovozitou. Byl jsem úplně v klidu a připravený dát ze sebe maximum. V hlavě jsem však už měl krásný pocit, že už TENTO okamžik je pro mě NEJVĚTŠÍ cenou, co zde na závodech mohu dostat.
     Začal jsem v klidu a opatrně lézt v traverzu, který nebyl vůbec jednoduchý, jak jsem si myslel. Cvaknutí 1. expresky bylo taky docela psycho. Po cvaknutí jsem udělal největší chybu a to tu, že jsem si z dalšího chytu necvakl druhou expresku (jako ostatní lezci - ale to člověk vidí až potom...). Nechtělo se mi cvakat na dlouhou ruku. Měl jsem v plánu cvakání z jiného chytu. Ten se ale jevil ze země líp, než ve skutečnosti byl.
 
    Nedokázal jsem z něho cvaknout. Strašně to otevíralo. V tu chvíli mi došla síla. Veděl jsem, že bych u cvakání (zbytečně) spadl. Nebojácně jsem se ve vteřině rozhodl, že musím jít alespoň ještě jeden krok a ......... TEČOVAT další chyt, což se mi povedlo. Nadcházel očekávaný prolet až skoro na zem. Byl jsem se svým výkonem spokojený. Beru to jako další novou zkušenost.
 
Cesta byla velice obtížná, nedokážu odhadnout klasifikaci, protože jsem nelezl dál. Kluci říkali něco o stupni 8a - 8b (10- UIAA). Kdybych na ní měl více pokusů, tak bych dolezl samozřejmě dále. Takhle na 1. pokus to bylo fakt těžký.



Vyhlášení výtězů. Moje úžasné 9-té místo

 
Jsem velice rád, že jsem se na tyto závody vydal a poznal, že se rozhodně nemám podceňovat a jít si za svými sny a cíli.
  
Moc bych chtěl tímto poděkovat Martinovi Wiesnerovi za úžasné fotky (které tu prezentuji) a Honzovi Křížovi za natáčení, když jsem lezl. Bez něj by to video nebylo.
 
Díky moc za skvělé zážitky, nové zkušenosti. Budu se těšit na další ročník.
 
Další pěkné články ze závodů zde:
 
Článek na LEZEC.CZ:
 
Článek na POHORA.CZ:
 
 Článek na HORYINFO.CZ:
 

CELKOVÉ VÝSLEDKY muži
Výsledková listina

Žádné komentáře:

Okomentovat